Plugga dig gul och blå

Nu är det sista rycket inför studenten, samhällsprov på fredag, samhällsinlämning på fredag och svenskaredovisning på torsdag. Puuh! Men nu har man studenten inom en inte alltför avlägsen framtid vilket hjälper till att motivera en. Det är ju bra i alla fall! Igår blev det skattjakt, troll-lagets insats var grym! Tyvärr ser det inte ut att bli mer studentaktiviteter på grund av att folk betedde sig lite dåligt under kvällen. Synd det:(

Ikväll är det danskurs för avgångseleverna inför balen i bellevue. Förra gången var det riktigt roligt, hoppas det blir lika kul ikväll! Sen efter kursen blir det att plugga lite till inför samhällsprovet och läsa på lite om samhällsekonomi så jag och kajsa kan skriva en bra uppsats imorgon=)

Svenskaredovisningen ska handla om en bok och en författare. Man ska redogöra för bokens innehåll och författaren och jämföra med annan litteratur från andra tidsperioder. Jag valde Doris Lessing. Tyvärr har jag som vanligt börjat läsa alldeles för sent. Detta gör att jag inte kan läsa första delen i hennes mästerverk våldets barn med eftertanke utan måste stressa igenom den. Att man aldrig lär sig! Men förhoppningsvis blir det bra det med=) Nu är det i alla fall snart sommar!

Kommentarer
Postat av: Moa

jag har en liten fototävling på min blogg! Vill du vara med så skriv en kommentar!



TACK :)

2010-06-07 @ 18:00:11
URL: http://novala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0