Söndag igen

Oj vad tiden går fort, veckorna bara rullar förbi. Både positivt och negativt. I fredags försvann ett stort orosmoment från min agenda, då var det dags för min projektredovisning. Temadag för årskurs två på Vägga Gymnasieskola om våldtäkter och samhällets syn på våldtäkter. Det var stressigt, nervöst, jobbigt och väldigt väldigt roligt. Jag är verkligen nöjd med vad jag har presterat och jag har verkligen lärt mig hur mycket som helst. När man tänker efter så är det ju det som spelar någon roll. Vad andra tycker och tänker är ju inte så viktigt. För om jag känner att jag är nöjd med det jag har presterat och känner att jag har gjort så gott jag har kunnat för att göra världen lite lite bättre. Ja, då får man ju vara nöjd. Det hade kunnat vara värre menar jag. Nettan var fantastisk, föreläsningen blev hur bra som helst och de eleverna jag pratade med tyckte att det var jättebra. Pia var fantastisk som vanligt! Jag fick en lagbok av henne när dagen var slut. Version 2010. Inte helt fel:) Tack för det!

Mycket åsikter och diskussioner blev det. Alla har/hade verkligen inte samma inställning och vissas var av mig lite mindre uppskattad. Men att skapa diskussion och åsiktsbildande var precis vad jag ville åstadkomma. Det finns ju inga, varken killar eller tjejer som tycker att våldtäkter är okej. Man har bara olika åsikter och tankar om vad som är en våldtäkt, vilka staff man borde ha, vad man ska göra för att arbeta preventivt och mycket mycket mer.
Men bra blev det och det är skönt att det är över. Nu är det bara projektrapporten kvar. Träffade Maria och hennes pojkvän på Coop i torsdags kväll. Deras lilla bäbis var ju beräknad till i fredags men vad jag vet så har det inte hänt något än. Hoppas att allting kommer att gå bra och att det snart är dags!

Nu sitter jag och ska förbereda ett muntligt föredrag på tyska till imorgon. Har tänkt att jag ska prata om Bayreuther Festspielen. Men vet inte riktigt var jag ska börja. Måste skriva ett pm också. Men jag får väl börja söka lite fakta och se vart jag hamnar. Det löser sig nog. Utöver det föredraget imorgon så har jag en tyska läsförståelse och en tyska hörförståelse. På tisdag engelskaprov och på torsdag svenska bokredovisning. Hoppas vid gud att jag vöerlever denna veckan också, haha! Nu ska jag ta tag i tyskan!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det var en spännande och intressant temadag ni hade... Hoppas det var givande.

2010-02-15 @ 18:45:34
URL: http://imacarena.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Det var väldigt givande, jag är väldigt nöjd:)

2010-02-15 @ 21:24:16
URL: http://missbrilliott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0