Rubrik i kubik

Idag har varit en ytterst avvikande måndag. Saker och ting har kännts väldigt konstiga. Och då vaknade jag inte ens med ett par morgontofflor på kudden idag. Men det började med att jag inte kunde sova inatt. Tittade på konståkning i stället och somnade nog vid tre-tiden skulle jag tro. Sen vaknade jag av att jag frös. Upptäckte att det låg pengar på mitt nattduksbord. Antog att det betydde att någon varit inne på morgonen och be mig köpa något under dagen. Men jag kunde inte erinra mig om vad. Eller vem som hade sagt det, eller ens om någon faktiskt hade varit inne på mitt rum eller om jag gått i sömnen och lagt dit dem själv.

När jag klurat lite på pengar-på-nattduksbordet-frågan och inte kommit fram till något begav jag mig till badrummet. Med en varm dusch försökte jag tina upp istapparna som hängde ut genom näsborrarna på grund av kyla och drivis på mitt rum. Lyckades inte fullt ut, frös fortfarande lite när jag traskade till skolan. Där hade vi en lektion i miljöpolitik där vi fick tjugo minuters rast efter en halvtimmes lektion. Suspekt värre. Därefter genomgång igen. Tiden gick ovanligt fort och när lektionen var slut vid tre var alla överens om att det var obegripligt att lektionen gått så fort.

Nu är jag trött så det blir nog ingen aktiv kväll. Lite tv och sen en bok skulle jag tro:)


Kommentarer
Postat av: MATILDA SIMONETTE

Första gången jag är med i en veckans blogg tävling, vore GRYMT om du ville rösta på mig!!=)



Gå in på den här sidan:



http://emmamariastenius.blogg.se/2010/february/veckans-blogg-finalister.html#comment



och rösta på sista nr 7!!:)



TACK!!=)<3

2010-02-16 @ 16:31:40
URL: http://matildasimonette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0