Från 0-100 på en sekund

Hoppla, nu blev jag helt plötsligt hyfsat stressad. Orsak? Jag upptäckte att vi har historiaprov på fredag, problemet med historia b just nu är att vi inte gjort några speciellt stora uppgifter som jag kan tänka mig kommer på provet? Vi har bara diskuterat ämnet, som är "Manligt och kvinligt" och läst några sidor i boken. Kan man ha prov på det? Dessutom var läraren sjuk i fredags, alltså sista lektionen innan provet. Så alla eventuella frågor (Typ vad handlar provet om?!) kvarstod. Nog för att föreläsningen vi var på i stället för lektion var mycket intressant, verkligen grymt bra så känns det här provet på fredag aningen suspekt. Men jaja jag får väl läsa sidorna i boken några gånger och sen hoppas på det bästa. Dessutom har jag någon slags svenskaredovisning imorgon, man ska läsa texter från antingen renässansen eller medeltiden och sedan diskutera texterna med någon som läst texter ur den andra epoken. Föga intressant! Och så samhällskunskapsuppgiften till fredag där man ska fördjupa sig i en riksdagsfråga och skriva en sida kortfattad fakta om vilka partier om är för/emot, varför de är för/emot och hur ett eventuellt genomförande kommer att påverka oss. 
Allt detta sammanlagt plus att jag ska försöka ordna upp matten. Man kan drabbas av lite prestationsångest för mindre. USch och fy får ta tag i svenskan och historian ikväll och skjuta upp samhällskunskapen till imorgon. 
Gör inte idag det du kan skjuta upp till imorgon sägs det ju. Tyvärr är inte texter från renässansen något sådant:/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0