Hemma

Dags att vakna upp ur drömmen och ge sig ut i regnet igen.
Bokstavlig talat, när vi landade i sverige möttes vi av ösregn!
Det lustiga var att alla blev lite småsura och stod och muttrade att man minsann borde vända och åka direkt tillbaka till Kreta igen vi bagageutlämningen. Men inte jag, jag kunde faktiskt inte låta bli att sträcka upp armarna mot himlen och sluta ögonen för en stund och bara njuta av regnet. Lustigt, jag vet, men jag tror igentligen inte att det handlade om att jag tyckte att regnet och kylan var trevlig.
Främst tror jag att hela jag andades ut av lättnad över att vara tillbaka i sverige där allt är lite lättare att orka med. Där finns nämnligen mina alldeles egna stöttare och vänner som alltid finns där för mig till 100% hur dåligt jag än mår och hur knäppa saker jag än gör. Tack för att ni finns, det betyder obeskrivligt mycket!

Alltså tillbaka i Sverige, saknar värmen och "semester-känslan" men nu är det inte lång tid tills jag börjar jobba igen och jag har massor att fixa fram till dess så det är bara att sätta fart. Idag tog jag en runda på stan och gjorde ärenden, mammas kamera lagades, jag klippte mig, köpte en klänning, köpte en kalender inför kommande läsår och köpte en ny skolväska då min andra gått sönder.
Imorgon fyller jag även 18, helt otroligt! Ska fira lite med familjen och sen kanske ut en sväng på kvällen=)
Lista på Kreta-litteratur kommer inom kort!
Ciaoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0