Lev livet här och nu?

Igår läste jag något intressant nänligen, lev livet här och nu för sen är det försent.
Men det är lite svårt att bara sätta igång och leva livet här och nu bara sådär. För att någon säger det liksom, det fattas nåra saker först.
Man behöver ju livslust också, varifrån får man den då?
Att life´s a bitch and then you die så mycket har jag fattat.
Men livslusten då? Den måste ju komma någonstans ifrån.
Och varifrån den kommer är ganska olika från person till person, folk kommer att säga till dig alltför ofta speciellt vuxna att det bara är att ta tag i livet och njuta.
Men vad vet dem?
Antingen har de förträngt det eller så var det lättare att vara ung på deras tid. De kanske gick från att vara barn till att vara vuxen på en dag?!

Men jag är så trött på att ni säger till mig att -Så jobbigt är det inte att vara tonåring, skärp dig..
No shit, ni skulle inte överleva i mitt liv en dag!
Knappt att jag gör det!!! och jag är ändå van!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0