Medioker prestation

Musikskolans adventskonsert idag då, min helt klart sämsta konsert någonsin! Det hela började alldeles förträffligt med att det inte finns tillräckligt med stolar när vi kommer upp på scenen. Jag får naturligtvis stå, så det syntes förträffligt bra att jag inte hade fått noterna förräns en timme innan konsert och inte spelat igenom dem ordentligt en enda gång.
Sen mellan låtarna tappar Agnes sitt axelstöd och av "vindpusten" som uppstår när detta trillar i golvet flyger mina noter all världens väg. Inte nog med detta så ledde den lilla "händelsen" till att hela altfiolsektionen på hela tre personer viker sig dubbla av skratt. Hmm, nåväl noterna plockades upp och vi körde sista låten.
Oräknerliga sura ögonkast av allas vår älskade Si.....
Det bästa med hela grejen är att jag inte ens bryr mig, för du förtjänar det lilla vän. Jag har inte ens dåligt samvete över att det är min sämsta konsert ever.
Imorgon tänker jag ta ledigt, fram till lunch i alla fall:) Sova ut!
Guten Nacht


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0