Dålig dag, men fan vad mycket jag har fått gjort!

Dagen började med att jag försov mig. Jag hade lovat mig själv att vara vaken och nyduschad när Sandra ringde för att enligt överenskommelse väcka mig så att jag kunde dela ut studentmössor till elever på skolan. Så blev inte riktigt fallet. Men upp kom jag. En macka och lite te fick jag i mig innan det bar iväg till skolan. Tappade bort mobilen precis när jag skulle gå hemifrån vilket sinkade mig lite. Sen fick jag inte upp headset-trasslet, irritationen växte. Därefter lyckas jag fastna med handtaget till väskan i säkerhetskedjan på dörren när jag skulle lämna lägenheten. Höll på att trilla baklänges eftersom rycket blev ganska kraftigt då jag praktiskt taget sprang. Men efter lite svordomar och borttrassling av handtag och flin från grannen var jag i alla fall på väg.
Delade ut studentmössor, betalade p-böter, klippte mig och fixade brynen hos frissan och sen tillbaka till skolan och dela ut fler studentmössor. Sen upptäckte vi att det fattades en låda med 29 studentmössor. Jippi. Nåväl tänkte vi och ringde företaget för att kolla om de missat att skicka lådan. Men, nix, den var kvitterad av vår vaktmästare. Sprang ner och frågade varför han inte gett oss lådan tillsammans med det andra. Hans förklaring var att han glömt bort den. Grattis! Men efter lite trassel löste vi det med och vi insåg varför det fattats sex mössor till HR i morse. Tack gode gud när det löser sig!
Sen blev det musikskolan, affären och mormor. Lite läxläxning och nu drar jag till anna för mer plugg:)
Hoppas morgondagen blir roligare men effektiviteten var det då rakt inget fel på!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0