Om att komma till insikt under en svenskalektion

Det finns så mycket konstigt folk. Det finns så många som inte förstår att vi som människor behöver stå upp för varandra. Och inte klanka ner på varandra. Idag pratade min kära vän Julia om skilsmässor i skolan. Efteråt uppstod en debatt. Och ja, alla kan ju inte vara bäst. Elevernas åsikter var väldigt bra överlag. Men lärarens. Nej alltså de funkar inte för mig i alla fall. Enligt henne måste vi byta ut begreppet skilsmässobarn för att det har fått en negativ klang. Men hallå, då kan vi ju lika gärna byta ut hela svenska språket. Alla har rätt till en åsikt och detta är min

Det finns väl många ord som har en negativ klang. Men allting blir vad man gör det till. Och all respekt till min svenskalärare, vi har både yttrandefrihet och tryckfrihet i Sverige. Och jag respekterar absolut mina medmänniskors åsikter. Men jag tror inte att det är där problemet ligger. Problemet ligger i att man som människa måste stå upp för sig själv. Man är den man är, skilsmässobarn eller vad som helst. Det hjälper inte att byta ut ordet.

Man måste stå upp för sig själv, den man är. Vad du har varit med om avgör inte ditt värde som person. Det avgör du och dina medmänniskor! Glöm aldrig det!

We got to fight for this love sjunger Cheryl Cole. Jag tror att det gäller såväl kärlek till andra och kärleken till oss själva=)

Kommentarer
Postat av: Filip Börjeson

Något som förmodligen är väldigt viktigt är att ha en såpass bra självkänsla så att man inte behöver klanka ner på andra för att må bättre =)

2010-04-20 @ 18:47:29
URL: http://filippez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0