One day at a time, what is that like two or three days at a time is an option?!

Efter skolan gick jag och Julia in till stan och kollade runt lite, köpte en blus och ett linne och lite så. Efter hemgång blev det ett snabbt klädbyte för att sedan möta upp folket på Siesta och äta middag, vilket var väldigt trevligt. Vi satt väldigt länge och funderade på vad vi skulle ha och sen när alla hade beställt något kom vi på att vi minsann glömt att beställa dricka...hoppsan så det kan gå;) Men allt löste sig efter ett tag och vi fick mat, väldigt mycket mat, alldeles för mycket för min del. Detta orsakade väldiga magsmärtor:/
Efter middag lämnade David och Linnéa oss, resterande trupp fortsatte vidare för filmkollande, det blev polisskolan 5, hata göteborg och 28 dagar. 28 Dagar var det bara jag som såg dock, de andra sov ganska gott vid det laget.
Älskar den filmen, så full med underbara citat och klockrena reaktioner. Antar att den är lite djup och svår att greppa om man inte förstår innebörden, men förstår man..ja då kan man lära sig mycket. Om både sig själv och om andra.
Att filmen dessutom är varvad med komiken som trots allt finns i de flesta livsöden gör filmen lättare att ta in, hade det bara varit det djupan ämnet pang på tror jag att det hade blivit för tungt för att greppa. Dessutom vem tittar på en film som man bara mår dåligt av? Inte jag i alla fall, inte på min fritid som tidsfördriv i alla fall, det tycker jag är lite slöseri med känslor och tid.
Citatet som står som rubrik för detta inlägg är förmodligen ett av de bästa i filmen, den är full med en mängd olika bra små citat och ordspråk.
Detta tilltalar mig som är citat och ordspråkssamlare ut i fingerspetsarna, jag tycker att man kan lära sig så mycket av det. Ordspråket har förmodligen inte kommit till utan anledning och därför tycker jag att det är viktigt att ta in, analysera, ta lärdom och försöka använda livserfarenheten som de ger oss efter bästa förmåga.

I can control the small things, then I just have to let go..and it´s up to someone else


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0