Vardagskomik

Ni vet sådana människor som tar oäändligt lång tid på sig i kassan. Som prompt ska betala hela summan på 567 kronor i mynt!! Sådana som har en kupong för exakt allting, en för kattsan, en för två tuber räkost..och ja, ni fattar. Sjukt störigt när man står där och har det lite småstressat. Men samtidigt, slår jag vad om att jag är sån. Problemet är att jag är för glömsk/lat för att faktiskt ta med kupongerna till affären och jag samlar alla mina mynt i en burk hemma för att en dag göra något bra med dem. Så därför blir jag precis som alla andra sjukt irriterad när folk tar för lång tid på sig i kassan. Men egentligen kanske vi alla är sådana. Bara att vi är ett snäpp för lata för att bry oss om att spara några kronor genom att använda kuponger mm. Dessutom så går tiden snabbt när man väl står i kassan men oändligt långsamt när man står i kön och väntar på andra. Och så är det ju för alla. Så vi kanske är likare än vi tror?! Vem vet. Detta var bara en släng av problemen som aldrig tar slut och som aldrig går att lösa. För det finns en massa olika argument. En person som dock illustrerar detta på ett bra sätt är Örjan Lax i serien HJÄLP.
Klockren kille alltså!

http://www.youtube.com/watch?v=OYHId3DyO9M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0