Att klippa sina tånaglar för korta och andra I-landsproblem

Alltså, varje gång jag klipper mina tånaglar så lyckas jag alltid klippa mindst tre stycken på tok för korta så det börja blöda och orsakar smärta i mindst en vecka framåt. Det är inte skönt alls! Man kan ju knappt gå i några skor, för så stöter man i dem och då gör det ont som fan. Plus att det rent allmänt är grymt störande! Man kan ju undra varför man aldrig lär sig. Inte jag i alla fall.

Ett annat riktigt störande I-landsporblem är när larmet på bilen går ingång när det regnar eller haglar. Ibland har man tur så detta händer när man är i närheten av bilen. Om inte? Hej hej startkablar, batteriet stendött på nolltid! Detta händer också alltid när man har lite extra bråttom till jobbet eller liknande.

Och varför delger jag er dessa utsökta smakprov på hur små bagateller i våra I-länder i brist på riktiga problem kan te sig enorma?! Jo därför att jag vet att livet ofta är mycket svårare än i ovanstående två situationer. Det finns dock gott om människor på jorden som inte är lika medvetna om detta. Och ja, vad ska man säga. Det är deras förlust. Men ni måste erkänna att det är ganska roligt att skratta åt deras små problem! En berättelse såsom "min-eltandborste-måste-laddas-mindst-var-tredje-dag-och-det-gör-mig-galen" kan verkligen när livet känns lite tungt och visset ge en ett gott skratt! Och även om ett gott skratt inte bevisligen förlänger livet, så ger det om inte annat lite ökade krafter att ta itu med livets "riktiga" problem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0