Kattinfernot

Kajsa sitter på köksbordet och skriker, mjau, Mjau, MJau, MJAu, MJAU, MJAAAUUU, MJÄÄÄÄÄÄ!!!! Bevisligen duger inte kattmaten hon fått utan det ska vara något lite finare, lite bättre. Tindra ligger på halgolvet som värsta långa korven så man snubblar över henne varje gån man går in eller ut ur mitt rum, livsfarligt helt enkelt. Och ovanpå detta så är jag trött och seg, har jobbat på Bode idag och sov inte speciellt bra inatt. Det betyder att tålamodet inte är det bästa. Innan när jag skulle ner en vända till tvättstugan fastnade jag (såklart) med jackan i dörrhandtaget, helvete, varför händer alltid sådana saker när man inte har tålamod för det?! När man helst av allt bara vill sätta sig ner på golvet och skrika på dörren. Men vad kan den göra, den är liksom en dörr:P

Nu börjar resfebern sätta in här. Jag går runt och är skitstressad hela tiden. Känns som det är hur mycket som helst som ska göras innan jag åker. Julklappar, folk som ska träffas, folk som ska firas, kläder som ska packas, köpas, sorteras, tvättas, rum som ska storstädas, räkningar som ska betalas, bankpapper som ska fixas, trädgårdar som ska rensas. Puuh, men det är ju härligt också, men lite hetsigt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0