Fortfarande sjuk

Inte roligt att bara kunna ligga i sängen och känna sig värdelös. Inte roligt alls! Borde dessutom plugga. Borde verkligen göra klart min miljöpolitikuppsats. Det ska jag göra innan jag somnar ikväll. Det bestämmer jag nu! För imorgon måste jag börja plugga till samhällskunskapsprovet. Och historiatentan. Så det är bara att ta tag i det. Jag förstår inte varför det alltid är så svårt att ta tag i läxarbete. Det brukar ju oftast gå ganska smärtfritt när man väl satt igång. Det är bara själva igångsättandet som är jobbigt. Sen är väl inte motivationen på topp just nu heller. Men jag var ju så grym på att arbeta under tidspress förra veckan. Har det bara försvunnit nu eller? Det mest logiska svaret på den frågan är förmodligen att ja, motivationen har försvunnit. Förra veckan älskade jag det jag gjorde. Det gör jag inte nu. Men jag ska försöka ta tag i det ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0