One of those days, and then one more

I går var det en loser dag. Jag vaknade med träningsvärk i massa små muskler utmed ryggraden. Inte najs, jag kunde inte gå med ryggen rak utan måste lunka fram som en annan hö-säck. Så fick jag då det ödesdigra mailet av Svenskaläraren med stort S. Jag blev arg. Därefter trillade det ut en flaska flytande margarin från kylen när jag skulle ta ut juicen. Tjong! Margarinflaskan trillar rakt på kanten av katternas vattenskål. Hux-flux! Vatten över hela golvet! Jag svor som en get. Sen efter upptorkning. Skulle pumpa cykeln, icke sa nicke. Det gick inte alls bra. Det kom inte in ens en gnutta luft. Blev skitsur cyklade till musikskolan på fälgen typ. Inte nice. Därefter kom jag till apoteket och då har min högkostnadsperiod gått ut. Tjo-flöjt, dyra mediciner. Inte en förutsedd utgift i en redan tärd ekonomi.

Sen läste jag mitt horoskop i VR. Det löd enligt följande:
Du är ambitiös och vet vad du vill ha, men just nu är ödet inte det minsta generöst. Ha tålamod uppförsbacken du befinner dig i är väldigt tillfällig. Och många av de konflikter som du hamnar i är av det slaget att de försvinner av sig själva efter ett tag om du bara låter saker bero.

Ni ser ju själva. Inte alls upplyftande. Och denna perioden varar enligt horoskopet till den 31 mars. Om jag ska ha motsträviga dagar fram till dess kan jag lika gärna anmäla mig frivilligt att vara lockbete i något spännande forskningsprojekt om hajar.

Dagen idag blev inte så mycket bättre. Fortfarande arg på svenskaläraren. Vår relation är nu en smäll-igen-dörren-och-storma-ut-incident rikare. Men det räckte inte med det. Ett uppretat jag är ett ologiskt jag. Men eftersom det inte finns något ont som inte för något gott med sig, så även idag är jag nog ändå glad när jag nu släcker lampan och välkomnar nattens tankar och funderingar. Jag är tacksam för fantastiska personer i min omgivining! Då behöver man aldrig riktigt vara orolig. Det finns alltid någon. I kaotiska situationer är jag dålig på att påminna mig själv om detta. Men nu vet jag det. Och jag tänker veta det ända tills nästa kaotiska situation. Och då ska jag ha en lapp i fickan där det står uppskrivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0