Hemtentedags

Alla gör vågen av glädje. Jag vet inte ens vad uppgiften handlar om än. Det blir kanske kvällens uppgift. Känns lagom betungande. Men vem vet. Jag ska lyssna lite på mina Enya skivor sen. Det kanske till och med blir en hemtenta av det. Eller något annat. Samtidigt som alla anstränger sig så vi får blodsmak i munnen över denna underbara hemtenta så växer paniken i Nv07. För en tid sedan så låg det en högskole/universitetskatalog på vårt bord. Nu ligger det en ansenlig hög. Som bara växer och växer. I paniken blir det ibland så att man hittar väldigt spännande kurser. Såsom "tumör-biologi" eller "Etnologi: Ritualer, föreställningar och muntligt berättande". Ja, herregud, vem vet var stackars Nv07 hamnar. Sett utifrån är nog det som pågår i klassen just nu ganska komiskt, men när man är i det så är det ganska läskigt. Men för att fördriva tankarna på högskoleutbildningar, snitt och högskoleprov så ska jag nu sätta igång med hemtentan. Eller i alla fall ta reda på vad uppgiften går ut på:P
Wish me luck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0