Funderingar

Idag är det myckt att fundera över. Jag ska sätta igång och skriva min projektrapport. Det känns roligt att få ner på papper vad jag faktiskt har gjort. Ett slags bevis på att jag faktiskt lyckades. Jag bryr mig verkligen inte om vad jag får för betyg i kusen projektarbete. För jag har verkligen lärt mig jättemycket och om jag genom min temadag lyckats nå ut till någon enda person och hjälpt denna personen så är jag hur nöjd som helst. Man måste ju börja någonstans, och man måste börja med gräsrötterna. vilka är gräsrötterna i samhället om nte vi som är unga. Våra inställningar och kunskaper är vad som kommer att prägla framtiden. Därför är det så himla viktigt att börja i tid. Att börja diskutera våldtäkter och könsroller på högstadiet är inte alls som många sagt till mig under mitt projekt för tidigt. Det är i den åldern man måste börja om man ska komma någonstans. Nu blev det ju gymnasieungdomar för min del men det är lika viktigt där. Så jag är väldigt nöjd:) Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Nu ska jag betala lite räkningar och sen börja skriva min rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0