Inspiration..how about that?

Ibland kommer inspiratonen från de mest oväntade håll. Till exempel från Uppsala Universitet och klassens något speciella svenskalärare. Kritik är det väl ingen som tycker om. Speciellt inte när den förmedlas av en person som man inte heller tycker om. Men det finns inget ont som inte för något gott med sig. Jag tog mig en rejäl funderare och jag kom för en gångs skull fram till något. Congratz till mig. Vi är inte vad andra säger att vi är och vi ska aldrig sänka oss till nivån att låta folk klanka ner på oss. Om vi är nöjda så ska vi inte ändra på någonting för att andra människor säger det. Vi vet vad vi kan. Och vad vi inte kan. Och vi tänker inte ändra oss ett dugg för att andra tycker att saker och ting ska genomföras på ett annat sätt än vad vi vanligtvis brukar göra. 

De senaste månaderna har jag låtit bli att blogga och skriva i allmänhet. På grund av att jag har låtit omgivningen komma åt mig. Men inte längre. Då tar jag hellre fighten med läraren. För bara för att nationella proven ska betygsättas efter vissa mallar så betyder det inte att man inte KAN skriva om man skriver på något annat sätt.. Så bring it on bitch, jag är den jag är och det står jag för. Vad du än gör och säger. 

Jag säger som Sanna  http://susannamattsson.bloggagratis.se/   We weren't born to follow

Kommentarer
Postat av: sanna

Minsann! jag hittade din blogg :)

2010-01-29 @ 15:00:12
URL: http://susannamattsson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0