Alfahannen

Alfahannen var nog en av de bästa böckerna jag har läst på väldigt, väldigt länge. Det som Katarina Wennstam tar upp i sina böcker, det är verkligheten mina vänner. Så mycket för att tro att man bor i ett jämnställt och demokratiskt samhälle där alla är lika inför lagen! Och det är inte en bok som påtalar detta, det är flera. Katarina har redans skrivit fem böcker om den snedvridna attityden mot kvinnors sexualitet och problematiken i sexualbrottmål. Hon är en person och har skrivit fem böcker om detta. Är det inte dags för samhället att vakna nu?! Jag tycker att det är hög tid för det! Samtidigt som vi kämpar för alla i världen. Just nu är Unicefs kampanj För varenda unge http://www.unicef.se/for-varenda-unge högaktuell. Fantastisk kampanj! Men samtidigt som vi kämpar för varenda unge, så är det nog dags att vi kämpar för varenda kvinna också. Eller i allmänhet för alla som drabbas av machokulturen och alla dessa snedvridna attityder och fördomar. Annars tycker jag att vi som land borde skämmas över att kalla oss själva för ett demokratiskt i-land!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0