Madickens pappa cyklar som en galning

Hittade ett klipp på youtube med denna underbara rubrik, så mycket trygghet jag finner i underbara Astrids verk är fantastiskt! De är fantastiska, det är ett ställe där inget ont kan nå en. Man är liksom isolerad från den hemska vuxenvärlden, man behöver inte ta ansvar för någonting och man kan lämna allt åt Astrid, för hur läskigt det än är så reder hon alltid ut det! Hon är precis sån som jag önskar att jag var, oberoende, stark och helt jävla underbar!
Åh vad jag önskar att jag kunde skriva som Astrid, tänk att kunna ge världen så mycket tillbaka. Glädja så många människor världen över, det är få förunnat!
Att få lov att vara en del av så många barns liv, barndomen som är en sån viktig del av livet. Att få vara med och forma generation efter generation, allt tack vare en slump och en dotter med lunginflammation. Ingen trodde att en 40-årig tant kunde skriva en bra bok...och det kunde hon ju inte heller. Långt ifrån EN bra bok, en hel drös med bra böcker!! Men ettriga Astrid gav sig inte utan gick till ett annat förlag och vad hände? Ja, det gick ju inte dåligt direkt. Astrid sa en gång i en intervju i "Brev till TV" att "Det kan aldrig bli tillräckligt enkelt för barn, för barn de tycker om det enkla" och sanna mina ord, enkel var hon. Hon hade ett sätt att få det svåra och tunga enkelt och vackert, utan att för den saken bli oseriöst eller fjantigt.
Tack Astrid för vad du gav och ger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0