Tisdag

Det kändes skumt att vara i skolan idag. Vi var extremt få närvarande i klassen då de flesta var i Lund på högskole-besök. Trots avsaknad av klasskamrater lyckades jag och Linnea skriva våra argumenterande uppsatser på engelskan och konstatera att vi förmodligen bara har tre engelska lektioner kvar under vår gymnasietid. Inte helt fel!
Men medaljen har naturligvis en baksida, efter uppsatsen var jag inte så hurtbullig som jag hade plannerat. Det betyder alltså att jag inte ens gjorde ett försök att gå till matte-verkstaden. Jag kan inte skylla på att jag hade något bättre för mig, för det hade jag inte. Jag ville helt enkelt inte räkna matte. Så nu har jag erkänt det för mig själv och kan i stället gå på matte-verkstaden imorgon. Eller nja, vi får se förresten, man ska inte ropa hej...Matte är trots allt inte SÅ kul.
Natta kom till skolan och vi hoppade båda av glädje då denna fantastiska tjej klarat sin körkortsteori idag=) Det firade vi med en festmåltid i matsalen, eller något, man kan ju hoppas.
I eftermiddag har jag suttit och tittat på totalt meningslösa program på kanal 8 och sen har jag varit extremt flitig och jobbat med projektet. Allt detta i väntan på att klockan ska bli så mycket att jag kan gå och lägga mig utan dåligt samvete. Klockan är fortfarande inte riktigt okej-att-gå-och-lägga-sig-tid men jag får väl låtsas att klockan är mer än vad den verkligen är..Det funkar ju för mr Beans kompisar när de firar nyår så varför inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0