Rukrik saknas

Idag får man tacka sin lycliga stjärna att man inte har blåst bort. Det har blåst sjukt mycket! Som Julia uttryckte det när hon tittade ut genom fönstret:Jag ser en björk som inte står på sin ordinarie placering. Och så har det verkligen varit. Gjorde det förfärliga misstaget att ta min skepparjacka på mig i morse i stället för min gosiga dunjacka. BIG misstake! Det gör jag aldrig om. Jag förstår inte hur jag kunde överleva hela förra vintern genom att endast använda den jackan.

Idag hade vi en intressant svenskalektion. Den gick ut på att läsa tre texter från renässansen. Jag behöver förmodligen inte säga att jag inte förstod ett smack för det är nog ganska självklart. Men jag gör det ändå! Jag förstod verkligen noll av det jag läste! Måste försöka ta tag i det nån dag i veckan nu.

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt "Oskyldigt dömd" och sen krypa ner i min säng och läsa lite Stieg Larsson!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0