Jag:1 Väckarklockan:0

Haha, jag lyckades! Tro det eller ej var både jag och Kajsa på engelskan klockan åtta idag:) Duktiga flickor! Någon gång kommer jag förmodligen ägna ett blogginlägg åt ordet duktig. Jag kanske till och med har skrivit om det redan. Men nästa inlägg kring ordet duktig blir först när jag läst ut boken "Daignos Duktig". Bra att någon tagit sitt humnistiska ansvar och skrivit om detta. Varför går så många kvinnor in i väggen? Vad är det för ideal vi har i dagens samhälle? Precis detta och mycket mycket mer handlar denna boken om. Jag tror att den är viktigt och bra. Läs den om du får chansen!

Idag har jag varit trött. Men inte vanligt morgontrött utan helt utmattad hela dagen. Har bara velat gå och lägga mig och dra täcket över huvudet och försvinna. Hm..kanske beror på svenskaprovet imorgon..kanske
I eftermiddag har jag varit slö och kollat på massa ointressanta program på tv, som man alltid gör när man har massa viktigt att plugga. Då blir till och med ett program på science om vapenteknik under andra världskrigen helt plötsligt väldigt intressant. Så pass intressant att man kan tillbringa två timmar med att titta på det..alltså inget illa menat mot de personer som verkligen tycker att det är intressant. Men som artonårig någolunda fredligt lagd gymnasist, nja, tveksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0