Sluta bossa över mitt liv!

Jag är så jävla trött på att folk försöker bestämma hur jag ska leva mitt liv! Jag känner mig så jävla överkörd! Jag vill bestämma om jag ska gå i skolan, jag vill bestämma hur jag ska klä mig, hur mycket jag ska träna, vad jag ska göra på fritiden. Jag är inte omyndigförklarad, inte minderårig utan en vuxen människa med massor av rättigheter och skyldigheter därtill naturligtvis. Detta vet jag om!
Men om ni inte låter mig vara delaktig i valen i mitt liv så kan jag lika väl gå och lägga mig och dra täcket över huvudet. Hur hade ni tänkt lösa det då? Det vet ni inte nej!
Hjälp mig gärna med mina val och livet i allmänhet, men när jag ber om det och inte bakom min rygg! För vad ni än säger så har jag rättighet till att vägra genomföra det. Samhället har redan gjort mig flera björntjänster, därav mitt minskade tillit till er. ni gör det inte direkt lättare för er genom att göra såhär. Men jag har aldrig haft svårt för att prata för min sak och under den senaste veckan har jag blivit avsevärt kaxigare än förut så passa er nu. Om ni gör mig besviken igen så kommer ni att ångra er ordentligt!!
Som Nanne Grönvall sjunger
Det här är mitt liv min tid, oh-oh-oh
Skit i vad jag gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0