Erase this day, please!

Hallå där!
Tror knappt att jag vaknade förrän framåt tolv tiden idag..detta trots att jag infann mig på jobbet redan klockan 07.00. Hela förmiddagen känns som ett töcken, det känns liksom som att det som händer inte händer på riktigt utan jag  har en konstant känsla av att alltin är en dröm. De senaste dygnen få gärna försvinna, jag struntar i hur bara de försvinner.
Ganska lugn dag på jobbet överlag, inget märkvärdigt alls faktiskt. Gårdagen däremot var lite dramatisk, eller vad säger ni? Två hemtjänst-anställda står i en tvättstuga och får inte upp torktumlar-luckan. Då plötsligt börjar den ena skrika och hoppa jämfota. Orden var som följeer: Ge mig min tvätt, man gör inte såhär, det här är inte acceptalbelt.
Tur att ingen kom och såg detta, även om det var kollosalt underhållande att se på så hade nog vissa misstankar om vår psykiska häsla väckts om någon kommit förbi just i det ögonblicket...
Det fanns ett nummer på väggen till fastighetsskötaren...som inte var aktuellt. En metallisk stämma klargjorde för oss att "numret används inte". I samma stund som orden det är ju bra att de liksom har ett aktuellt nummer här, lyckades torktumlaren öppnas genom att slå av strömmen till hela torktumlaren. Vad är väl en torktumlare utan ström? Öppningsbar i alla fall, tack gode gud för det!

I eftermiddag harjag varit på körkorts-teori och sedan blev det en glass med Julia på stan. Efter hemkomst har jag varit kollosalt aktiv och städat lägenheten och hämtat hm-paketet och postat de varor som skulle returneras. Nu blir det sömn och något skräp tv-program=)
Ciaoo amore


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0