Midnatt råder, tyst det är i husen eller uppför källarbacken

Jag har ingen årstisdkänsla?!
Vafals, inte ett smack! Sommaren är sedan länge borta, i år har jag inte upplevt sommarkänsla i sverige sen den 24 Juli. Kanske inte så konstigt men ändå, brukar det inte vara lite somrigare i alla fall september ut?
Jo jag tycker det, sen brukar det vara oktober full med allmänt höstdepp blandat med höstmys och sen kommer vintern som i sverige betyder regn och två grader kallare än i oktober. Men i alla fall, en ursäkt för att gå runt och nynna på julsånger och vara allmänt ju(v)lig?
Nej sveriges vädergud bättring önskas, det är inte dags för höstrusk riktigt än,vänta en vecka eller två sen ska jag välkomna dig med öppna armar. Risken är större att det blir inlindad i tre filtar med en stor kopp te i ena handen samt fodrade yllehängslen. obs internskämt mellan mig och morfar, don´t even ask:P
I och för sig kanske risken är ännu större att man inte hinner välkomna hösten alls, med farten som veckorna har gått i hittills sen jag kom hem så är det väl april när man BORDE fira allahelgons afton eller så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0