Tanter som prutar?

Jo helt öppet på bromölla möbelaffär, hon var hyfsat envis och jag följde matchen med stor spänning.
Tanten om en soffa: Men vi får hem den utan kostnad för frakten då eller?
Butiksguben: Nej, det kan jag inte göra
Tanten: Men såklart att du kan, [lite sådär lagon flirtigt;) ]
Butiksgubben: Nej du, jag sålde faktiskt två sådana här igår
Tanten: Ja men då har du ju tjänat in så att vi kan få frakten gratis då
Butiksgubben: Nepp (Stenhård, värsta iceman)
Tanten: Nehepp
Tantens make (som förövringt under övanstående konversation har lyckats lyfta på kuddarna i soffan och kollat så att de är vändbara och testsuttit den och tagit sig upp till stående position igen med vissa svårigheter): Är det en svensk soffa eller polsk eller vad?
Butiksgubben: Nej, den är kinesisk men du ska ju inte prata med den ändå!
Maken igen: Ja de är duktiga de där kineserna!

Efter den repliken låg jag dubbelvikt på golvet och vred mig av skratt!

Hittade också sveriges klart skönaste dörrmatta;)
image114

Fanns även en där det stod "I det här huset bor en golfare och en NORMAL person"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0