Underbart...

Är kort, alldeles för kort!
För även om det tog ett tag att läsa klart Harry Potter and the Deathly Hallows vill jag inte att det ska vara slut.
Boken var verkligen underbart bra och utan konkurrens den bästa hittills!
Men nu kommer det liksom inga mer, det har ju blivit tradition att gå och vänta på en ny Harry Potter bok och sedan sträckläsa den och sedan återgå till väntan på nästa.
 Den första boken, Harry Potter och De Vises Sten köpte jag i samband med att vi skulle göra en pjäs av den i klassen och då var det ju bra att ha läst boken tänkte jag (ja någon nytta gör det säkert Bonnie lilla).
Pjäsen blev tyvärr inte så mycket mer än repetitioner där vi dock hade riktigt kul, men jag visste inte vad jag hade gett mig in på! Jag var fast, boken lästes ut på två dagar och sen bar det av till stan för att köpa nästa bok som även den lästes ut på två dagar. Sen dess har jag älskat dessa underbara böcker och beundrat författarinnan för hennes fantasi och tro på sig själv, det är ju inte lite jobb hon har lagt ner. Och allting började när Joanne Kathleen Rowling satt på ett tåg från Manchester till London, där hon säger att Harry Potter bara dök upp i hennes huvud och när hon kom fram till London så hade flera av karaktärerna radan tagit form. Om hon inte hade åkt med just det tåget just den dagen eller kanske bara suttit på en annan plats kanske aldrig idén hade kommit till henne, eller om hon hade struntat i det och inte brytt sig om att skriva ner berättelsen eller inte vågat skicka in den. Då hade ju världen gått miste om dessa underbara böcker som kan läsas om och om igen utan att bli tråkiga.
Även om det är synd att det nu inte kommer några fler böcker så kan man ju läsa de sju som redan finns och glädjas åt att hon trodde på sig själv och vågade satsa på sin idé och skriva boken och skicka in den till bloomsbury förlag, det är inte alla som vågar det men hon gjorde och det lyckades och det är jag mycket glad för!


Men jag kan ju inte ljuga om att jag lite i hemlighet kommer att gå och vänta på en ny bok i serien och hoppas att hon återigen hamnar på rätt plats vid rätt tilfälle för vem vet nästa gång hon sitter på ett tåg mellan Manchester och London får hon kanske besök av Harry igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0