Melodie Swiata eller Melodies Of The World!

Iförrgår invigde karlshamns musiksällskap tillsammans med sångare och dirigent från Polen
östersjöfestivalen, med konserten Melodies Of The World! Trots tjuvstarten på onsdagen
så var det på torsdagen det började på allvar! Klockan 15,00 var det dags för soundcheck 
på stora scenen, det blåste riktigt rejält och noterna flög åt alla håll.Efter viss förvirring
om hur man fäste mikrofonerna lyckades jag! Men helt plötsligt blev soundchecket
ett genrep, alla låtar spelades igenom och det tog lite längre tid än vad vi hade väntat oss.
Efter sounchecket gick jag hemåt för att byta om till konsertkläder för att sedan förflytta sig
tillbaka mot stan där det var dags för karnevaltåget. Hann bara se ungefär halva innan
kvart över åtta då jag skulle vara inne på rådhuset och fixa det sista.Tog några bilder
men de blev inte bra alls:/
Nu började nerverna verkligen göra sig påminda och det kändes som magen åt upp sig själv
inifrån, men nervositet sägs ju vara prestationshöjande! När klockan var lite i nio
entrade vi scenen, mikrofoner sattas fast på instrumenten och sen var det dags!
Det var en riktigt läskig känsla att vara på scenen men konserten blev riktigt bra
och alla verkade nöjda och glada!
Efteråt var det dags att göra sig iordning för en kväll ute med tjejerna:)
Dagen var riktigt lyckad och trots att jag hade ont i armarna och ryggen så
var jag mycket lycklig där jag gick runt på stan i natten!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0